فقط فوتبالی ها، ورود افراد متفرقه ممنوع!

گالری عکس فوتبالیست هاو تصاویر جذاب از دنیای فوتبال حاشیه های دنیای ورزش، جدیدترین اخبار ورزشی وساعات پخش بازی ها

فقط فوتبالی ها، ورود افراد متفرقه ممنوع!

گالری عکس فوتبالیست هاو تصاویر جذاب از دنیای فوتبال حاشیه های دنیای ورزش، جدیدترین اخبار ورزشی وساعات پخش بازی ها

رائول گونزالس

سلام.خوش میگذره.  

امروز میخوام براتون زندگینامه رائول گونزالس را بذارم: 

''رائول گونزالس بلانکو" که از او به عنوان فرشته رئال مادرید یاد می شود متولد 27 ژوئن 1977 در شهر مادرید است. رائول از سال 1994 به عضویت تیم بزرگسالان رئال مادرید درآمد.

مشخصات:

نام کامل : "رائول گونزالس بلانکو"

تاریخ تولد : 27 ژوئن 1977

محل تولد : مادرید، اسپانیا

قد : 1 متر و 80 سانتی متر

نام های مستعار : El Angel De Madrid (فرشته رئال مادرید)

El Capitan (کاپیتان)

Raulito (رائولیتو)

El Siete (شماره 7)

پست : مهاجم نوک، مهاجم دوم

 اگر بخواهیم از مهمترین رقابت های معتبری که رائول در آنها حاضر شده است یاد کنیم می توان به جام های جهانی 1998 فرانسه، 2002 کره و ژاپن و 2006 آلمان و همچنین جام ملتهای اروپا در سالهای 2000 هلند و بلژیک و 2004 پرتغال اشاره کرد.
 

سبک بازی :

رائول در حقیقت یک مهاجم نوک است اما او توانایی بازی به عنوان مهاجم دوم و یا حتی بازیکن خط میانی را نیز دارد. رائول یک بازیکن پرجنب و جوش است و علاقه زیادی به تغییر پست در زمین دارد.

او می تواند هم بازیهای خود را صاحب موقعیت ساخته و خالق فرصت های بزرگ گلزنی باشد.

مربیان بسیاری در باشگاه رئال مادرید و تیم ملی اسپانیا سعی در یافتن موثرترین پست رائول در زمین را داشته اند. رائول صرفاً یک تمام کننده است. بدون شک او بهترین سالهای خود را در اواخر دهه 90 و درکنار "فرناندو مورینتس" سپری کرد.

از زمانی که "مورینتس" از رئال مادرید جدا شد، رائول بیشتر به عنوان مهاجم دوم پشت سر بازیکنانی همچون "رونالدو" و "فان نیستلروی" انجام وظیفه کرده و یا به عنوان بازیکن گوش چپ در خدمت باشگاه بوده است.
 در جام جهانی 2006 نیز رائول به همراه "فرناندو تورس" جوان و جویای نام، داوید ویا، "خوسه آنتونیو ریس" و خواکین سانچس در ترکیب اصلی تیم ملی اسپانیا قرار گرفت.

زندگی ورزشی

رائول پس از موفقیت در تیم غیر حرفه ای شهر خود با نام سان کریستوبال، در سن 13 سالگی موفق به امضای قرارداد با باشگاه نوجوانان اتلتیکو مادرید شد. رائول با پیراهن تیم ملی اسپانیا موفق به قهرمانی در جام جهانی زیر 15 ساله های جهان شد و اینطور به نظر می رسید که وی قصد راهیابی به تیم بزرگسالان اتلتیکو مادرید و یافتن جایگاهی در نزد شاگردان "خسوس گیل" مربی آن زمان تیم را داشت.

پس از اینکه رائول از حضور در اتلتیکو مادرید ناکام ماند به رئال مادرید رفت و آنجا بود که سرنوشتی باورنکردنی انتظار او را می کشید. رائول فصل 95-94 را با حضور در تیم سوم رئال مادرید آغاز کرد و در 7 بازی نخست خود 13 گل برای تیمش به ثمر رساند. در اکتبر 1994 "خورخه والدانو" سرمربی وقت رئال مادرید از این بازیکن جوان و با استعداد در ترکیب تیم خود استفاده کرد. در آن زمان رائول تنها 17 سال و 4 ماه سن داشت و به عنوان جوان ترین بازیکن تاریخ باشگاه رئال مادرید در ترکیب اصلی این تیم شناخته شد.

او طی نخستین فصل حضور خود در رئال مادرید 28 بار در ترکیب این تیم حضور پیدا کرد و 9 گل نیز به ثمر رساند که نخستین گل وی در بازی مقابل اتلتیکو مادرید و در دومین حضور او در لالیگا به ثمر رسید. در پایان همین فصل، رائول به همراه هم تیمی های خود جام باشگاههای اسپانیا را بدست آورد.
در عرصه ملی رائول نخستین گل خود برای تیم ملی اسپانیا را در بازی مقابل تیم جمهوری چک به ثمر رساند. بازیهای رائول در تیم ملی اسپانیا خوش بینی را در نزد هواداران این تیم به ارمغان آورد و با گل های وی، تیم ملی اسپانیا به دنبال جبران ناکامی های خود در رقابت های معتبر بود.

رائول نقش عمده ای در بدست آوردن 6 جام معتبری که رئال مادرید در بین سالهای 1998 تا 2003 به مجموعه افتخارهای خود اضافه کرد ایفا نموده است. او در سالهای 2000،1998 و 2002 جام قهرمانان باشگاههای اروپا را به همراه رئال مادرید بالای سر برد که در این میان در بازی های فینال سالهای 2000 و 2002، رائول برای تیمش در مقابل والنسیا و بایرن لورکوزن گلزنی کرد.

در میان جام های داخلی نیز او چهار بار به قهرمانی در لالیگا در سال های 2001،1997،1995 و 2003 به همراه رئال مادرید دست یافت. در سال 2002 پس از خداحافظی "فرناندو ئییرو" از تیم ملی اسپانیا و همچنین بدرود گفتن وی با باشگاه رئال مادرید، رائول به عنوان کاپیتان تیم ملی اسپانیا و رئال مادرید که در آن زمان به قوهای سفید معروف شده بود برگزیده شد.
در بین سال های 2003 تا 2007 رائول از سوی کارشناسان فوتبال به شدت مورد انتقاد واقع شد. که ریشه بیشتر این انتقادها بازیهای ضعیف او طی این چهار سال بوده است. ناکامی های رائول در چهار سال گذشته با ناکامی های باشگاه رئال مادرید و همچنین تیم ملی اسپانیا در راستای بدست آوردن جام های معتبر تواٌم گشت.

این ناکامی ها سبب نیمکت نشینی های پیاپی وی در تیم ملی اسپانیا و باشگاه رئال مادرید گردیده و در نهایت چندی پیش منجر به خط خوردن وی از تیم ملی اسپانیا و شاگردان لوئیز آراگونس شد. این روزها بسیاری از منتقدان، دلیل حضور رائول در ترکیب اصلی رئال مادرید را قدرت نفوذ بالای این بازیکن در باشگاه رئال مادرید می دانند.

در 28 سپتامبر 2005 رائول در بازی مقابل المپیاکوس یونان در لیگ قهرمانان اروپا و در نود و هفتمین حضور خود در این رقابتها با گلی که در این بازی به ثمر رساند نام خود را به عنوان اولین بازیکنی که در تاریخ این رقابت ها پنجاه بار توپ را از خط دروازه حریفان عبور داده است مطرح کرد و رکورد پیشین باشگاه رئال مادرید را نیز که در اختیار "آلفردو دی استفانو" بازیکن افسانه ای رئال مادرید بود را کنار زد. در حال حاضر نیز رائول با 2 گلی که اخیراٌ در لیگ قهرمانان و در بازی مقابل بایرن مونیخ در مرحله حذفی به ثمر رساند رکورد 56 گل در این رقابت ها را به نام خود ثبت کرد و رکورد آندری شوچنکوی 54 گله را از اذهان فوتبال دوستان محو کرد. وی هم اکنون با 63 گل نخستین گلزن برتر تاریخ لیگ قهرمانان اروپا است.

 هر چند رائول در فصل 2007-2006 توانست تنها 5 گل برای تیم خود به ثمر برساند اما او به دلیل تعصبی که نسبت به تیم خود دارد حاضر شد تا در پست های مختلفی از جمله سمت چپ و راست در این فصل ایفای نقش کند. تیم رئال مادرید در این فصل و به خصوص پس از تعطیلات سال نو توانست با روحیه بالا، همکاری مثال زدنی و به خصوص رهبری یک سرمربی توانا همچون "فابیو کاپلو" و کاپیتانی همچون "رائول گونزالس" عنوان قهرمانی رقابت های لالیگا را از آن خود کند تا دیوید بکام و روبرتو کارلوس یک خداحافظی شیرین را با سانتیاگو برنابئو تجربه کنند.

قرارداد رائول با تیم رئال مادرید تا سال 2011 میلادی است و اگر مسئولان رئال بخواهند او را بازیکن آزاد اعلام کنند باید براساس یکی از مفاد قرارداد وی، مبلغ 180 میلیون یورو به گونزالس پرداخت کنند.

در عرصه ملی نیز رائول در بازی مقابل سن مارینو در رقابت های مقدماتی جام جهانی 2006 در تاریخ 12 اکتبر 2005 با بستن بازوبند کاپیتانی تیم ملی اسپانیا بر بازوی خود رکورد بیشترین حضور در تیم ملی اسپانیا را که قبل از وی در اختیار "فرناندو ئییرو" بود شکست و یک بار دیگر نام خود را در تاریخ فوتبال اسپانیا جاودانه ساخت.

او همچنین در 19 ژوئن 2006 و در بازی مقابل تونس در جام جهانی به عنوان هجدهمین بازیکنی شناخته شد که در عرصه ملی در 3 جام جهانی مختلف گلزنی کرده است.

از نظر اخلاقی نیز رائول یک بازیکن مثال زدنی است. او در یک مقطع زمانی در مدت 30 ماه هرگز کارت زرد از داوران دریافت نکرد. رائول از اندک بازیکنانی است که در دوران فوتبال حرفه ای خود هرگز با کارت قرمز داوران روبرو نشده است.

زندگی شخصی:

رائول متولد حومه شهر مادرید و از یک خانواده نجیب است. پدر او دن پدرو یکی از هواداران اتلتیکو مادرید بود، جایی که رائول مدت زمان کوتاهی را در آن سپری کرد و مربیان اتلتیکو استعداد قابل توجهی را در وجود او نیافتند چرا که رائول در آن زمان بسیار لاغراندام، نحیف و ضعیف بود.

رائول پس از به ثمر رساندن هرگل، حلقه ازدواج خود را به نشان علاقه خود به همسرش بوسه می زند. همسر او "مامن سانز" نام دارد. رائول دارای چهار فرزند پسر است.

پسر نخست آنها "خورخه" نام دارد و متولد 25 فوریه 2000 است، رائول نام او را به سبب نام "خورخه والدانو" نخستین مربی حرفه ای خود در باشگاه رئال مادرید "خورخه" نامیده است. "اوگو" پسر دوم او متولد 20 نوامبر 2002 است که نام او نیز برگرفته از نام "اوگو سانچیس" قهرمان دوران کودکی رائول و بازیکن افسانه ای باشگاه رئال مادرید است. دو پسر دیگر او به نام های "هکتور" و "متئو" هردو متولد 17 نوامبر 2005 هستند. رائول به دلیل علاقه اش نسبت به "لوتار ماتئوس" بازیکن بزرگ فوتبال آلمان نام "متئو" را برای پسر خود برگزید.

رائول اهل مطالعه است و علاقه خاصی به کتابهای "آرتورو پرز ریورته" دارد، او تمام سبک های موسیقی اسپانیایی را دوست داشته و همچنین از شکار و تماشای مسابقه های گاوبازی لذت می برد.

"فرناندو مورینتس" از دوستان بسیار نزدیک رائول است. این دو بازیکن اسپانیایی زوج طلایی خط حمله رئال مادرید را در بین سالهای 1998 تا 2002 تشکیل می دادند، تا زمانی که "رونالدو" جای "مورینتس" را در خط حمله گرفت و "مورینتس" راهی باشگاه موناکو شد. او در رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2004-2003 در بازی مقابل رئال مادرید تیم سابق خود، در مرحله حذفی این رقابت ها و در مقابل دیدگان هواداران قوهای سفید یک گل زیبا به ثمر رساند اما به قدری در نزد هواداران رئال محبوب بود که با تشویق آنها مواجه شد. رائول و "مورینتس" همچنان دوستان صمیمی برای یکدیگر هستند. در فصل 2006-2005 در حالی که رائول دوران آسیب دیدگی خود را پشت سر می گذاشت اکثر بازیهای دوست قدیمی خود را در لیگ برتر انگلستان و در پیراهن تیم لیورپول را از نزدیک تماشا می کرد.

عنوان بهترین گلزن لیگ قهرمانان اروپا در فصول 2000-1999 و 2001-2000




دیوید بکام در آخرین نشست رسانه ای خود در مادرید (14 ژوئن 2007) : می خواهم برای رائول آرزوی موفقیت کنم چرا که او همواره نمادی از قدرت و استقامت برای ما بوده است. او انسانی است که بسیاری از مردم باید از وی الگو برداری کنند زیرا او خود را فدای کار و باورهایش می کند. برای تمامی بازیکنان رئال مادرید و رائول آرزوی موفقیت می کنم.

نظرات 3 + ارسال نظر
مهدی جمعه 23 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 04:37 ب.ظ http://www.footballweblog.persianblog.ir

اونا اسطوره دارن ما هم اسطوره (علی دایی)
میان ماه من تا ماه گردون
تفاوت از زمین تا آسمان است

کیوان شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 10:22 ق.ظ http://armiba-4.varzeshblog.com

ممنون که بیوگرافی رائول رو گذاشتی من هم تو اولین وبلاگ ورزشیم بیوگرافیش رو گذاشته بودم
کلا آدم باشخصیتیه شعور داره خوب هم بازی میکنه

رائول واقعا اسطوره ی رئاله . کمتر بازیکنی مثل اون تو دنیا پیدا میشه

کیوان شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 10:28 ق.ظ http://armiba-4.varzeshblog.com

در مورد سوالت هم باید بگم من بهار سال 87 دیر ترین آپم دو روز یه بار بود یعنی روزی دو بار هم آپ میکردم وبلاگم هم خیلی بازدید کننده داشت نظراتم به 70 تا هم میرسید اما تابستون یه مدت اینترنت رو ترک کردم بعد وقتی شروع به وبلاگ نویسی کردم دیدم بازدید کننده هام خیلی کم شدن درسا هم حجمشون خیلی سنگینه نمیتونستم زود به زود آپ کنم حالا هم اگه تو میخوای چشم تو تعطیلات نوروز سعی میکنم زودتر بیام

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد